miercuri, 16 noiembrie 2011
cunostinte multe = taskuri multe ?
O dilema ma macina de ceva timp: oamenii care stiu multe (aici ma refer la domeniul telecom) sunt pusi sa faca mai multe taskuri, cele mai multe care nu au nimic interesant, fara sa aibe posibitatea sa isi aleaga proiectele de interes pentru ei. Mi se intampla frecvent, ca si altor colegi de ai mei. De ce ne pregatim in particular prin academii sau singuri cu simulatoare si carti, ca sa lucram mai mult sau pentru a ne situa in pozitii privilegiate din care sa avem posibilitatea de a negocia participarea intr-un proiect sau altul? Eu, recunosc, ca nu imi convine sa fac orice pe motivul "daca tu stii foarte bine, cine vrei sa faca?" Sa nu fiu inteles gresit: nu vreau sa stau degeaba, dar intre a configura manual 100 de routere si a ma gandi la un script care sa faca automat acest lucru, prefer a doua varianta; e posibil sa nu iasa si de aceea trebuie sa avem la dispozitie varianta de configurare manuala, dar de ce sa o fac eu, cand exista multi alti oameni care inca nu au acumulat un nivel de expertiza foarte ridicat. In mintea mea, cei care au un nivel de expertiza mare nu trebuie sa il foloseasca pentru treburile de rutina, ci pentru cele cu un grad de complexitate ridicat si aici nu ma refer la volumul de munca. Invat integrale triple pentru a rezolva ecuatii de gradul intai cu o singura necunoscuta? Eu ii indrumam pe studenti sa isi aleaga un loc de munca in care sa fie in mod egal impartite: acumularea noilor cunostinte, recompensa pentru munca depusa si posibilitatea de a pune in practica atat cunostintele vechi cat si cele noi. Voi ati gasit asa ceva (fara sa dati nume de companii, firma etc)? Cumva managerul echipei sa aibe rolul determinant?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Mie mi s-a intamplat sa nimeresc intr-o companie in care managerul a incercat sa-mi faca pe plac si sa-mi dea taskuri care ma interesau. Problema este ca inevitabil ajungi la un moment de plafonare, in care tu te plictisesti si vrei altceva iar managerul nu mai poate (sau nu vrea) sa-ti ofere. Cand se ajunge la asa ceva, cred ca trebuie sa mergem mai departe... in alta companie care are sa-ti ofere ceva nou. Vlad
RăspundețiȘtergere